Milan Šimčák – slovenský Rory Delap

25.09.2015 15:41

Milan Šimčák – slovenský Rory Delap

Jedným z najväčších objavov tejto sezóny Fortuna ligy je mladý obranca nováčika z Michaloviec Milan Šimčák.

 

    Michalovčania boli v stredajšom dueli so Slovanom blízko k prekvapeniu. Belasí sa dostali do vedenia gólom z pokutového kopu, a hoci sa v posledných sekundách hracieho času podarilo domácim vyrovnať, bratislavský klub napokon dokázal zásluhou vlastného gólu Šimčáka zvíťaziť. „Mám na penaltovú situáciu svoj názor, ale rozhodca stál tesne pred šestnástkou, takže mal asi lepší výhľad ako ja. Súper mal viac šancí a lepšie držanie lopty, škoda penalty a našich nevyužitých šancí v prvom polčase. Keď sme ale dokázali vyrovnať, výsledok sme už mali udržať,“ uvedomuje si mladý futbalista.

    Slovan sa v nadstavenom čase nasťahoval do šestnástky súpera a smeroval k bráne množstvo centrov. Jednu z lôpt, ktorú Kelemen vyrazil, si však nešťastne zrazil do vlastnej siete nádejný obranca. „Bolo to o jednom kroku. Keby som bol o krok vzadu, lopta by išla mimo brány, no nešťastne sa odo mňa odrazila a ja som ju už nestihol odkopnúť preč. Bolo tam veľa emócií, brankár Kelemen mi vravel, že som sa v tom priestore nemal pohybovať, ale v kabíne ma všetci spoluhráči i tréneri povzbudili. Také situácie sa stávajú, podobných gólov môže padnúť ešte mnoho. Musíme na to zabudnúť a dať hlavu hore,“ tvrdí Šimčák, ktorý bol v danom momente najmladším hráčom domáceho mužstva.

    Mladý obranca však mal doslova prsty aj vo vyrovnávajúcom góle. Jeho dlhé autové vhadzovanie, za ktoré by sa nehanbil ani bývalý írsky reprezentant známy z pôsobenia v Stoke City Rory Delap, padlo v šestnástke presne na hlavu Vernona a ten vyrovnal stav stretnutia. Šimčákove vhadzovania môžu byť pre nováčika nebezpečnou ofenzívnou zbraňou. „Zatiaľ som ich netrénoval, ale môžem sa pokúsiť zapojiť do tréningov čoraz viac aj autové vhadzovania a možno raz budem hádzať aj dlhšie auty ako Delap,“ sľúbil s úsmevom šikovný obranca, ktorého auty môžu súperom naháňať strach.

    Nováčik Fortuna ligy mohol vstúpiť do zápasu so Slovanom sebavedome, keďže už cez víkend dokázal obrať o body Trnavu na ich vlastnej pôde. „Hralo sa na peknom, novom štadióne a pred početnou kulisou. Bol to super pocit od prvého momentu, keď sme prišli do City Areny. Spoločne s úvodným zápasom proti Trenčínu to bol najťažší duel v sezóne. Proti Spartaku sa nevyhráva každý deň, takže sme mali po zápase veľkú radosť. Kiežby sa hralo viac takých zápasov a stavalo sa na Slovensku viac moderných štadiónov,“ zaželal si Šimčák, ktorý by však trnavský stánok za domáci nevymenil. „Predsalen sa najlepšie hrá pred úplne vypredaným domácim štadiónom,“ doplnil.

    „Anglický týždeň“ ukončia Michalovčania tretím náročným duelom v Žiline. Zverenci Adriána Guľu sa priblížili k čelu tabuľky na dva body a v súboji so Zemplínčanmi budú absolútnym favoritom. „Bude to veľmi ťažký zápas, veď Žilina vyhrala rozdielom triedy aj nad Trenčínom. Musíme sa pripraviť a hrať ako v posledných stretnutiach. Všetci sa na zápas tešíme, a hoci určite budeme po zápase spokojní aj s bodom, do Žiliny cestujeme s chuťou a po tri body,“vyhlásil sebavedome Šimčák.

    Rodák z Košíc sa ukázal v tejto sezóne aj v ďalšej pozitívnej stránke, keď sa jeho exportný zásah zo zápasu s Myjavou dostal až do ankety Gól mesiaca„Bol to môj prvý gól v seniorskom drese Michaloviec, takže sa mi naňho dobre spomína, škoda len, že nebol víťazný. V dorasteneckých časoch som dal veľa gólov, ale na krajší si nepamätám,“povedal odchovanec KAC Jednota Košice. „Začínal som ako útočník, neskôr som hrával prvý polčas ako obranca a druhý na hrote. Odkedy som ale prišiel do Michaloviec, hrám ako ľavý obranca. Na tomto poste som si zvykol, môžem si aj zaútočiť, cítim sa dobre,“ dodal talentovaný obranca, ktorý si svojimi výkonmi pýta nomináciu do mládežníckej reprezentácie.

    Michalovčania sa po desiatich zápasoch nachádzajú na predposlednom mieste tabuľky len s dvojbodovým náskokom pred Podbrezovou a s najmenším počtom strelených gólov. Posledné stretnutia však ukazujú stúpajúcu kvalitu výkonov i rastúcu formu zverencov Františka Šturmu. „Očakávali sme lepší štart do sezóny aj po hernej, aj po výsledkovej stránke. Momentálne máme sériu zápasov proti najlepším slovenským mužstvám, ale ešte sa nekončí ani jesenná časť, máme stále možnosť všetko zmeniť,“ uzavrel Šimčák.

 

Autor: Michal Šášky | Zdroj: ÚLK