Jakub Hromada si pomaly plní sny, túži po Premier League

10.02.2015 10:26

Tomáš Zagiba   |   Utorok, 10. február 2015, 08:20
 www.profutbal.sk


    Jeden z najväčších slovenských talentov na poste tvorcu hry Jakub Hromada opustil Juventus a zamieril do Sampdorie. Hoci sa na prvý pohľad môže zdať, že je to krok späť, opak je pravdou. V novom klube má náš mládežnícky reprezentant väčšiu šancu presadiť sa v A-tíme.

  

  Mužstvo Juventusu je plné hviezd, turínsky veľkoklub vstupuje do každej sezóny s tými najvyššími ambíciami a dostať sa do zostavy A-tímu je nesmierne náročné. Ľahké to nebude ani v Sampdorii, no na ceste je predsa len o niečo menej prekážok.

    "Som rád, že som prestúpil. Celé sa to dotiahlo len dva dni pred ukončením zimného prestupového obdobia. Myslím si, že to bol správny krok. So Sampdoriou som podpísal kontrakt na tri a pol roka," rozhovoril sa v exkluzívnom interview pre profutbal.sk Jakub Hromada, ktorý dohrá aktuálnu sezónu v Serie B, teda už nie medzi juniormi v Primavere, ale medzi mužmi v druhej najvyššej talianskej súťaži: "Do konca sezóny budem s prvým mužstvom Pro Vercelli v druhej lige. Som šťastný, že okúsim mužský futbal na takej vysokej úrovni. Určite mi to pomôže a uľahčí mi to ten prechod od juniorov k mužom, ktorý je pre každého mladého hráča kľúčový."

    Ak Jakub Hromada v druhej lige zaujme, možno už od novej sezóny bude súčasťou A-tímu Sampdorie v Serie A. A to by bola paráda, veď Sampdoria je momentálne piata a urputne bojuje o miestenku do pohárovej Európy.

    "Bolo by skvelé, ak by som sa v blízkej budúcnosti dostal do kádra Sampdorie, no talianska liga je veľmi náročná a kvalitná. Mám však zmluvu na ďalšie tri sezóny, počas ktorých spravím všetko pre to, aby som sa raz presadil a zahral si jednu z najlepších európskych súťaží," neskrýva obrovské ambície tvorivý záložník.

 

Na Juventus mu zostali krásne spomienky

    V septembri 2012 zažil Jakub Hromada obrovský šok. O jeho služby malo dlhodobo záujem viacero európskych klubov, no keď po ňom siahol Juventus, bol to úžasný pocit. "Bol to pre mňa splnený sen. Vyrastal som v malom školskom klube v Košiciach a po jednej sezóne v Michalovciach sa zrodil môj prestup do Juve. Bolo to úžasné!" spomína odchovanec KAC Košice, ktorý sa môže pochváliť tým, že trénoval s nejednou svetovou hviezdou: "Pirlo, Tévez, Buffon, Vidal... Kedysi som ich obdivoval v televízii a zrazu som s nimi trénoval. Je to neopísateľné. Vážim si túto skvelú skúsenosť."

 

Talentovaný futbalista, ktorého vzormi sú Ronaldinho a Pavel Nedvěd, má teraz pred sebou jasnú úlohu. Zaujať v Serie B, aby sa dostal do prvoligovej Sampdorie. To sú tie "skromnejšie" sny. Sníva ale Jakub Hromada aj o niečom inom? "Nikdy som sa netajil tým, že mojím snom je hrať v jednej z top európskych líg. Najradšej by som však pôsobil v anglickej Premier League. Urobím všetko pre to, aby sa jedného dňa stali moje sny skutočnosťou," prezradil pre profutbal.sk stále iba osemnásťročný Jakub Hromada. Okrem povinností v novom klube čakajú na nášho mládežníckeho reprezentanta aj školské povinnosti: "Tento rok maturujem na gymnáziu v Michalovciach. Musím sa priznať, že som pomerne lenivý, no na škole mi záleží. Verím, že aj toto zvládnem."

 

Kráča s dobou

Keďže bez sociálnych sietí sa dnes už nezaobídeme, aj Jakub Hromada kráča s dobou. Na Facebooku má svoju oficiálnu fanúšikovskú stránku, ktorej hlavným prevádzkovateľom je agentúra MediaProSports. Aj samotný Jakub sa ale na svojej stránke aktívne podieľa, komunikuje so svojimi priaznivcami a informuje ich o novinkách.

 

"Pomáhajú mi s tým ľudia z MediaProSports, za čo som im naozaj vďačný. Vo svete je dnes úplne bežné, že hráči majú svoje fanúšikovské stránky, cez ktoré komunikujú s ľuďmi. Prostredníctvom mojej stránky chcem byť čo najbližšie s tými, ktorí ma podporujú a informovať ich o mojom futbalovom živote," dodal na záver Jakub Hromada.

 

KLIKNITE SI NA FANUŠÍKOVSKÚ STRÁNKU Jakuba Hromadu na FACEBOOK-u:

www.facebook.com/JakubHromadaFootballer?fref=nf

 

 

 

(článok z www.profutbal.sk/ligy/ita2/clanok187349-Jakub_Hromada_si_pomaly_plni_sny_tuzi_po_Premier_League.htm)