Rozhovor s Jakubom Hromadom

23.03.2014 08:36

Rozhovor s Jakubom Hromadom

Slovenský reprezentant do 16, respektíve 17 rokov a bývalý hráč KAC Košice a MFK Zemplín Michalovce Jakub Hromada spečatil svoj prestup do talianského veľkoklubu Juventus Turín a podpísal s ním kontrakt na tri roky.

"Prestup do Talianska vnímam veľmi pozitívne, pripravoval som sa na to takmer pol roka. Vedel som čo ma čaká a všetko naplnilo moje očakávania. Je to pre mňa veľká motivácia a výzva niečo dosiahnuť. Budem robiť maximum pre to, aby som sa dokázal prebojovať do prvého mužstva. Je predo mnou ešte kopec práce," uvedomuje si Jakub Hromada, ktorý už v Turíne absolvoval zdravotné prehliadky a pomaly sa zoznamuje s novým prostredím. "Som tu krátko na to, aby som vedel popísať zázemie klubu, ale myslím si, že o podmienkach hovorí už sám názov. Starostlivosť o hráčov je na najvyššej úrovni, tréningový proces taktiež a celé vedenie a hráči sú skvelí."

hromadaOdchovanec klubu KAC Košice získal prestupom do špičkového klubu prvotriedne zázemie a hlavne šancu ukázať sa. Sezónu začne s veľkou pravdepodobnosťou v dorasteneckom tíme do 17 rokov. "Momentálne som na sústredení s Primaverou (U19), ale plánovalo sa, že počas sezóny budem obliekať dres Allievi nazionali (U17). Všetko je to na vedení klubu a tréneroch ako sa rozhodnú," hovorí 17-ročný stredopoliar.

V sezóne 2011/2012 bol Hromada súčasťou staršieho dorastu MFK Zemplín Michalovce, kde bol najmladším hráčom tímu. V závere ročníka debutoval v našej druhej najvyššej súťaži. Na medzinárodnej úrovni pôsobil pod trénerom Ladislavom Peckom, ktorý ho viedol v 16-tke a vďaka dobrým výkonom mu doprial i štart na turnaji v Španielsku za výber do 17 rokov.

"Rokovania medzi Michalovcami a Juventusom boli veľmi korektné, a aj preto napokon Jakub odchádza do Turína. Rokovania boli aj medzi klubmi a našou agentúrou, ktoré napokon vyústili v dohodu. Juventus netreba nikomu predstavovať, je to špičkový klub na vysokej úrovni. Hromada v piatok absolvoval v Turíne lekárske testy, a s Juventusom podpísal zmluvu na tri roky. Vzhľadom na to, že ide o hráča, ktorý ešte nemá 18 rokov, musí tento proces ešte prejsť schválením jednotlivých komisií FIFA,“ pre agentúru SITA doplnil Roman Vojtek z agentúry Stars and Friends, ktorá mladého hráča zastupuje.